Прочетен: 3691 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 18.04.2009 14:22
Здравей,
явно си съвременен човек. Готин, независим, информиран, отговорен. И сигурно пътуваш с кола до работа? Яко е - седиш си в собствената кутийка и ти е готино. Замисли се все пак какво означава ежедневното ти пътуване с нея в града:
- Ставаш и влизаш в колата си.
o (е, ако е зима – палиш и започваш да чистиш стъклата...)
o Обездвижваш се: колата – офиса – колата – къщи.
o Ядосваш се на задръстванията.
o Помагаш да се образуват задръствания:
§ А то става ето така: един непълен автобус от големите превозва 80 души. Заема 30 метра заедно с дистанцията отпред. В същото време осемдесет души в града се движат средно с 65 автомобила. Те заемат 650 метра заедно с дистанцията при движение (или 325, когато са спрели в задръстване) - тоест, между 11 и 21 пъти повече! Знаеш ли, че ако всеки ден на улицата в София се движат дори само 15-ина % по-малко автомобили почти никога няма да има задръствания и градският транспорт ще се движи осезаемо по-бързо. Така ще стигаш до работа по-бързо, отколкото с автомобила си.
o Изгаряш бензин (или дизел, пропан-бутан, метан)
§ един непълен автобус превозва 80 души. Гори към 30 на сто. В същото време осемдесет души в града се движат средно с 65 автомобила. На градско изгарят общо 600 на сто, тоест 20 пъти повече.
o Казваш си, че въздухът в града е мръсен, но такъв го правиш ти.
o Когато си с кола трябва да гледаш напред - не можеш да четеш книга, да гледаш през прозореца или просто да слушаш музика със затворени очи...
o Когато си с кола, не срещаш случайно никого. В автобуса или метрото пък случайно срещаш хора, които не си виждал отдавна, говорите си, научаваш разни неща...
o След работа не можеш да отидеш да изпиеш две бири с приятели, защото си с кола. Или можеш и след това ще караш пил. Кофти идея.
o Когато отидеш на работа търсиш място за паркиране. Може да закъснееш, само защото правиш вече второ кръгче в търсене на място.
o В града пътуването с градски транспорт в повечето случаи е по-евтино от пътуването с автомобил.
Пропусни поне веднъж в седмицата да се качиш на колата си!
Разбира се, ако трябва всяка сутрин да пътуваш от дома си в жк.Долно Нанагорнище до офиса в жк.Горно Нанадолнище и до там трябва да смениш четири автобуса – нормално е да ходиш с кола. И аз така бих направил на твое място.
Виж как изглежда това за което говоря от птичи поглед:
(това е сателитна снимка на Цариградско шосе, за която благодаря на чичко Гугъл)
Аз живея в Люлин и работя до летището. Далечко е. На около 18,5 километра. Ето примерното ми разписание:
С автомобил, по най-добрия за мен маршрут, който оптимизирах цяла година: |
С градски транспорт: |
|
|
В 8:10 едва се измъквам от Люлин и тръгвам по Сливница. Фугите по моста на Захарна фабрика са неизбежни. Като Смъртта и данъчните: ) |
Ходя до метрото. В 8:00 се качвам на него |
В 8:30 все още се влача по Сливница. Не мога да се сдържа да не псувам всеки път, когато колата се раздрусва от острите ръбове на трамвайните линии на Константин Величков и Ботев. Бележити българи! |
В 8:10 съм на Булбанк. Ходя пеш до спирката на 284 на Спортната палата. Вече е пролет и в хладните утрини птиците чуриликат прекрасно, докато минавам през градинката на Народния театър. Тези дни ще пуснат и фонтана там. |
В 8:40 се опитвам да хвана жълтото на левия завой на Подуяне към Ботевградско шосе. Освен ако в кръстовището пак не е спрял някой, който блокира цялата лява лента. |
В 8:30 се качвам на 284. Всъщност, скоро май ще пуснат метрото до Ректората. Така ще ходя само 5 минути до спирката на 284. |
В 8:50 съм на опашката през циганската махала: Първа, втора, спри, първа, втора... |
В 9:00 съм пред компютъра. |
В 8:58 паркирам в "калта" (както наричаме измъчената полянка до офиса, на която паркираме с колегите) - леко, за да не задера някъде. |
|
В 9:00 съм пред компютъра |
|
|
Сменил съм 2 превоза и съм ходил пеш около 25 минути. Билетчетата ми струват 1,50 лв. Мисля скоро да си купя и карта. |
Е, мяташ ли се утре на метрото?
Или си се срастнал с колата?
BTW: Ето една статия в National Geographic, която според мен е доста интересна. Даваш ли си сметка, че само с един ден непътуване с кола в града пестиш толкова енергия, колкото ще спестиш за два месеца, ако ползваш икономични крушки у дома си?
Ето я самата статия.
Проблемът Синя Зона – частен или глобале...
Фронтова линия
05.04.2009 02:00
22.04.2009 11:29
А, и случайните срещи ;)
17.06.2009 22:36